خانه / بازاریابی٬تبلیغات٬فروش / راهنمای جامع کپی رایتینگ و نگارش متن تبلیغاتی موفق و جذاب

راهنمای جامع کپی رایتینگ و نگارش متن تبلیغاتی موفق و جذاب

نگارش متن تبلیغاتی جذاب پایه بازاریابی شما است و روش تولید این نوع محتوا بر اساس یک علم نوین و قدرتمند به نام کپی رایتینگ است. در واقع جوهره کپی رایتینگ این است: کسی که در حال خواندن متن شما است را به انجام کاری که در ذهن شما است (خرید محصول/خدمات خود) ترغیب کنید، همین و بس!

اما برای این که مخاطب یک متن تبلیغاتی یا همان کپی رایتینگ را وادار به اقدام کنید، باید توجه او را جلب کنید و حواس مخاطب را تا خواندن آخرین کلمه جمع نگه دارید. باید روی نقاط احساسی آنها دست بگذارید و آنها را به نقطه‌ی نهایی تصمیم‌گیری و انتخاب برند یا محصول خود برسانید. شما به عنوان یک متخصص کپی رایتینگ باید بار ریسک را از شانه‌های آنها بردارید، به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهید، به آنها پیشنهاد فروش بدهید و قیمت خدمات یا محصولات خود را برایشان توجیه کنید.

انجام این کارها در شرایطی که متن شما نباید شبیه یک نوشته خشک یا روباتیک با با یک دکمه‌ی همین حالا خرید کنید باشد، کار سختی به نظر می‌رسد. اینطور نیست؟

نگران نباشید، من در این مقاله هوای شما را دارم و سعی می‌کنم تا به شما کمک کنم تا بعد از خواندن این مطلب بتوانید:

  • عناوین درستی بنویسید که توجه همه را به خود جلب می‌کنند.
  • بهترین مقدمه را برای متن خود بنویسید.
  • یک پیام فروش هدفمند طراحی کنید که خواننده را به ادامه خواندن و خرید از شما ترغیب می‌کند.
  • متنی بنویسید که خواننده را با پای خود میخ کوب می‌کند.
  • سوالات و ابهامات خوانندگان را پاسخ دهید.
  • اطمینان مخاطبین را به برند خود جلب کنید.
  • یاد بگیرید که چطور با ترفند‌های روانشناسی مشتریان را جذب کنید.
  • استراتژی‌های ترغیب خوانندگان یک متن تبلیغاتی را یاد بگیرید.
وقتش رسیده است که با به دست گرفتن قدرت کلمات، روح تازه‌ای به کسب و کار خود ببخشید. پس بیایید شروع کنیم.

با مشتری خود به رختخواب بروید

شما ممکن است یک کپی رایتر خوب باشید و در کپی رایتینگ با تجربه باشید. ممکن است یک سایت فوق العاده زیبا داشته باشید یا محصولاتی داشته باشید که از نظر قیمت و کیفیت عالی هستند. اما اگر درک درست و کاملی از کابوس‌های دردناک و رویاهای شیرین مشتریان خود نداشته باشید، تنها می‌توانید به اندازه‌ی یک حلزون برای جلب نظر مشتریان به سمت جلو حرکت کنید.

بیشتر فکر کنید. اگر از ترس‌هایی که گلوی مشتریان را خشک می‌کنند و بار سنگینی روی دوش آن‌ها می‌گذارند آگاهی نداشته باشید و ندانید که وقتی کسی تنها هستند، چه جملات و نیازهایی را به طور مداوم در ذهن خود “تکرار” می‌کنند، چطور می‌خواهید آن‌ها را قانع کنید که محصول یا خدمات شما می‌تواند کمک حالشان باشد؟ قطعا نمی‌توانید.

یک مثال خوب از این طرز تفکر، استارت‌آپ طراح اپلیکیشن موبایل مای فیتنس پال (Myfitnesspal) است:

آنها می‌دانند که مخاطبانشان به طور جدی قصد کاهش وزن دارند، آن قدر جدی که می‌خواهند آمار کالری‌های دریافتی خود را داشته باشند. همینطور می‌دانند که مردم با شمردن کالری مصرفی روزانه خود مشکل دارند و اضافه وزن مشکل خیلی از مردم در عصر حاضر است. آن‌ها این نیازها و مشکلات را در نظر گرفته‌اند و در تبلیغات اپلیکیشن خود، سادگی محاسبات و آسان بودن کار با اپلیکیشن خود را برجسته می‌کنند. یعنی دست بر روی نیاز مشتریان می‌گذارند.

برای کشف خواسته‌هایی که مشتریان را به حرکت وا می‌دارد، باید کلاه بازاریابی را از سر خود برداشته و کلاه “کارآگاه فروش” را بر سر خود بگذارید.

یک کارآگاه فروش شوید

این جاست که باید آستین‌های خود را بالا بزنید و شروع به تجسس در پشت صحنه زندگی مشتریان کنید. یک نویسنده متون تبلیغاتی یا کپی رایتینگ معروف به نام جان کارلتون این کار را تبدیل‌شدن به یک کارآگاه فروش و “یک کارآگاه هوشمند می‌داند. او می‌گوید که شما باید:

  • متن‌ها و محتواهای قبلی پرفروش را بررسی کنید
  • با مشتریان صحبت کنید
  • با کارمندان صحبت کنید
  • با روشی جیمز باندی پیشاهنگ رقابت باشید
  • داده‌های آماری وب سایت خود را تحلیل کنید
تبدیل شدن به کارآگاه فروش یعنی استفاده از روش‌های تحقیقاتی برای ورود به دنیای مشتریان و نگارش متن تبلیغاتی جذاب. این کار شما باعث تزریق حس کارآگاهی به درون کپی رایتینگ شده و به همه‌ی سوال‌های مهم پاسخ می‌دهد.

ساخت سرتیتر‌هایی که توجه مشتریان را جلب می‌کنند

کپی رایتر معروف دیوید اوگیلوی می‌گوید: “تعداد کسانی که عناوین را می‌خوانند، به طور متوسط پنج برابر تعداد کسانی است که متن را می‌خوانند. زمانی که عنوان خوبی برای یک متن نوشته باشید خود را نوشتید، ۸۰ درصد راه را رفته‌اید.”

به عبارت دیگر: عناوین ضعیف می‌توانند باعث عدم توجه مخاطبان به کسب و کار شما شوند و سرمایه شما را به هدر بدهند.

یکی از تحقیقات انجام شده توسط موسسه کانتنت‌ورس قدرت عظیم عنوان‌ها را نشان می‌دهد. آنها سرتیتر صفحه‌ی اول وب سایت یک باشگاه محلی در آمریکا را از “شما در دنیای تناسب اندام، هوشمندانه‌تر ورزش می‌کنید” به “تمرینات گروهی تناسب اندام در باشگاه محلی شما” تغییر دادند. نتیجه چه بود؟ عضو گیری این موسسه به میزان تقریبا ۴۰% افزایش پیدا کرد. تنها با تغییر یک سرتیتر!

سرتیتر یا عنوان در متن کپی رایتینگ شما دو نقش دارد:

  • جلب توجه آنی مخاطبان
  • وسوسه کردن مخاطبان برای خرید از شما

سرتیتر‌های مختلف می‌توانند نقش‌های مختلفی داشته باشند که این نقش‌ها به اهداف برنامه بازاریابی شما بستگی دارند. اما بیشتر سرتیتر‌های تاثیرگذار این کار‌ها را انجام می‌دهند:

  • یک مزیت قابل توجه به مشتری پیشنهاد می‌دهند
  • کنجکاوی خواننده را قلقلک می‌دهند
  • نتیجه‌ی مشخصی را در مدت زمان مشخصی وعده می‌دهند
یک فرمول ساده اما موثر که برای تولید عنوان می‌توانید از آن استفاده کنید، این است:
ذکر مزیت برای مشتری + مدت زمانی که مشتری به این مزیت می‌رسد + پاسخ ابهامات مشتری
مثال: “ترافیک وب سایت خود را در طی دو ماه دو برابر کنید یا پول خود را پس بگیرید”.
یک راه دیگر برای قدرتمندتر کردن سرتیتر‌های کپی رایتینگ این است که از زاویه دیگری به آن نگاه کنید. برای این کار باید عنوان متن را از فیلترهایی عبور دهید که با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

فیلتر ذکر مزایا

این نوع سرتیتر از سمت مزیت محصولات یا خدمات برند شما، به ذهن خواننده حمله می‌کند و به سادگی روی مطلع کردن خواننده از مزایای پیشنهاد تمرکز می‌کند.
یک مثال از دراپ باکس (DropBox)
“بدون نیاز به ایمیل یا سفارش هاست‌، فایل‌های بزرگ را با امنیت ارسال کنید و به اشتراک بگذارید”.
این پیام سریع و واضح است و همان کاری را انجام می‌دهد که یک عنوان خوب باید انجام دهد و مشتری را از مزایای یک پیشنهاد آگاه می‌کند.

فیلتر الهام بخش‌بودن

استفاده از این فیلتر شما را وادار می‌کند تا روی این که محصول یا خدمات شما چطور می‌تواند به مشتریان کمک کند تا به اهداف “الهام بخش” خود یا نتیجه‌ی دلخواهشان برسند، تمرکز کنید.
این هم یک مثال از سرویس اشتراک در وبلاگ تام اورز:
“می‌توانید با وبلاگ نویسی به طور آزاد ساعتی بیش از ۱۰۰ دلار درآمد داشته باشید. می‌خواهم روش این کار را به شما نشان دهم.”
بعضی از کسانی که به طور آزاد یا فریلنسر کار می‌کنند در مورد این که آیا می‌توانند از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنند زیاد مطمئن نیستند. این عنوان با این شک و ابهام آنها مقابله کرده و ادعا می‌کند که این کار ممکن است و بیان می‌کند که این مطلب روش این کار را به آنها یاد می‌دهد.

فیلتر حس رقابت

چه کسی دوست ندارد بهترین باشد یا رقیبان خود را شکست دهد؟ این همان چیزی است که فیلتر حس رقابت روی آن تمرکز می‌کند.
مثلا
“کاری کنید که رقیبان به گرد پای شما هم نرسند.”
و این هم یک مثال از موسسه دیجیتال مارکتینک وب پروفیتز
“یک آنالیز بک لینک رایگان دریافت کنید و یاد بگیرید که چطور رقبای خود در گوگل را شکست دهید.”
این پیام یک مزیت مشخص را به خواننده پیشنهاد می‌دهد و قول می‌دهد که اطلاعاتی که ارائه می‌دهد می‌تواند رقیبان در گوگل را از دور خارج کند.

از طرز فکر بوکسور‌ها برای کپی رایتینگ استفاده کنید

نگارش متن تبلیغاتی مثل مسابقه بوکس است. به خصوص وقتی که می‌خواهید اولین جمله‌ها را بنویسید. اگر دوست ندارید در رینگ مشت بخورید، باید برای ۳ یا ۴ مشت بعدی فکر کنید و برنامه‌ریزی داشته باشید.
باید شمارش‌ها، لغزش‌ها و الگوی حرکتی رقیب خود را قبل از این که او حتی به فکر انجام حرکات بعدی باشد، پیش بینی کنید. آیا می‌توانید تنها با وانمودکردن به مشت‌زدن او را از پا در بیاورید؟ یا استایل ترکیبی داشته باشید تا بیشتر به او ضربه بزنید؟ یا فاصله‌ی بین مشت‌ها را برای افزایش شدت ضربه، زیاد کنید؟
به طور مشابه، اگر می‌خواهید خواننده‌ها را به متن کپی رایتینگ خود جذب کنید باید افکار آنها را پیش‌بینی کنید و هر کلمه، جمله یا پاراگرافی که تحویل می‌دهید را با فکر انتخاب کنید. برای این که ضربه‌ی محکمی ‌بزنید و نتیجه بگیرید، مثل مشت‌های یک بوکسور، کلمات شما باید بدون توقف جریان داشته باشند و شما در رینگ رقص پا و فعالیت خوبی داشته باشید.
آیا می‌خواهید جملات کوتاه و بلند را با هم ترکیب کنید تا متن خود را هیجان‌انگیز کنید؟ سوالاتی بپرسید که پاسخ آن‌ها در پاراگراف بعدی است؟ یا مقایسه‌ای انجام دهید که ذهن مشتریان را درگیر کنید؟
هر کاری که می‌کنید، به یاد داشته باشید که خواننده‌ی شما باید بتواند به نرمی ‌به درون هر جمله و پاراگراف بعدی که به صورت رشته‌هایی به هم بافته شده‌اند، حرکت کند. شما باید افکار او را از سطری به سطر دیگر همراهی کنید و نگذارید رشته این افکار پاره شود.

نوشتن مقدمه‌هایی که مخاطب را به داخل رینگ می‌کشانند

اگر مقدمه‌ی قوی نداشته باشید که بتواند به سرعت سر اصل مطلب برود، هیچ شانسی برای تبدیل خواننده متن تبلیغاتی به یک مشتری ندارید. زیرا اگر اولین جملات شما به او انگیزه ندهند، او همراه با مطلب شما نخواهد شد و هیچ کلیکی بر روی دکمه خرید در کار نخواهد بود. چطور می‌توانید جملات خوبی در ابتدای متن تبلیغاتی بنویسید که مخاطب را با خود همراه می‌کنند؟
چند راه برای این کار وجود دارد:
۱- کپی رایتینگ خود را با یک سوال آغاز کنید
آغاز متن با یک سوال جالب، روش بسیار خوبی برای شروع یک متن تبلیغاتی است.
این کار خواننده‌ی شما را وادار می‌کند تا به طور ذهنی و ناخواسته به شما پاسخ دهد، این سوال یک گفتگوی کوتاه بین شما و مخاطب برند ایجاد می‌کند و کپی رایتینگ را جذاب می‌کند. این سوالات به شما کمک می‌کند تا افکار خواننده‌ها را به دست بگیرید و آنها را با خود به جمله‌های بعد ببرید.
۲- متن را کوتاه نگه دارید
جملات و پاراگراف‌های کوتاه مانند ریختن روغن روی سرسره هستند، آنها باعث می‌شوند حرکت به جلو سریع‌تر شود و برای آغاز متن بسیار مناسب هستند. به این فکر کنید، آیا دوست دارید یک سری از پاراگراف‌های ۲ یا ۳ جمله‌ای شیرین را بخوانید یا یک کوه عظیم‌الجسه از متنی طولانی؟
چرا اینطور است؟ خواندن جملات و پاراگراف‌های کوتاه ساده به نظر می‌رسد و درک آن ساده‌تر است. در این شرایط، مخاطبین متن شما وارد مسیری با کمترین مقاومت می‌شوند زیرا اغلب مردم کارهای ساده را دوست دارند.

جو سوگارمن (کپی رایتر شناخته‌شده) این کار را به حرکت یک لوکوموتیو تشبیه می‌کند: “زمانی که لوکوموتیو شروع به حرکت از نقطه‌ی سکون خود می‌کند، باید به سختی تلاش کند. میزان انرژی که برای انجام این کار صرف می‌شود، بسیار زیاد است. اما زمانی که این قطار شروع به حرکت کرد، حرکت در هر لحظه آسان‌تر می‌شود، خواندن محتوا هم همینطور است.”

۳- ادعای خود را بیان کنید
حرف‌های دهن پرکن جهت رفع تکلیف نزنید. صریح باشید و اجازه دهید خواننده بداند هدف شما چیست. خواننده‌ای که به صحبت‌های رک و صریح شما پی می‌برد، به ادامه‌ی خواندن متن تحریک می‌شود.
۴- حرص و طمع خوانندگان خود را تحریک کنید
در این مرحله، کپی رایتینگ خود را با یک جمله‌ی هیجان‌انگیز شروع کرده‌اید. توجه خوانندگان را به متن خود جلب کرده‌اید و با یک مقدمه‌ی جذاب به متن علاقه‌مند کرده‌اید. هدف بعدی شما باید این باشد که کاری کنید تا مخاطب متن، ادامه مطلب شما را با اشتیاق بیشتری بخواند.
با معرفی رگباری مزایای محصولات خود می‌توانید قلب خواننده‌ها را پر از خواسته کنید و آنها را به چنان انگیزه‌ای بیندازید که چاره ای جز ادامه خواندن متن نداشته باشند. مزایایی که شما معرفی می‌کنید، می‌توانند خاکستر گرمی ‌از علاقه را به آتش سوزانی از اشتیاق تبدیل کنند و مخاطبین مطلب را تشویق به خرید کنند.
در تحقیقات اخیر مشخص شده است که افزودن یک لیست سه تایی از مزایا به صورت بولت‌دار (یعنی همراه با علامت بولت به شکل دایره توپر مشکلی) به فرم‌های اشتراک خبرنامه، ۸۰ درصد از مخاطبین را به اشتراک ترغیب می‌کند. این قدرت معرفی مزایا است. برای همین است که اگر قصد فروش هر چیزی را دارید باید حتما مزایا محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. خواندن مواردی که در قالب لیست‌هایی با علامت بولت نوشته شده باشند، بسیار ساده است؛ این لیست‌ها باعث می‌شوند محتوای شما با یک حرکت سریع چشم دیده شود. همچنین به شما اجازه می‌دهند لیست طویلی از ویژگی‌های جذاب محصولات یا خدمات خود را بیان کنید.
برای مثال اگر فروشنده شلوار جین هستید، ممکن است ویژگی‌های شلوارهای جین را به شکل زیر بنویسید:
• جین‌ها دارای درز‌های کناری باریک و برش ظریفی هستند
• جین‌ها دارای دوخت بر عکس در قسمت فاق هستند
• جین‌ها دارای جیب‌های عقبی و کمربند کانتر هستند
اما به جای این کار می‌توانید از کپی رایتینگ ذکر مزایا استفاده کنید و نشان دهید که ویژگی‌های محصولات شما چطور می‌توانند برای مشتریان مفید باشند.
• درز‌های کناری باریک و برش ظریف، فرم بدن شما را زیباتر به نمایش می‌گذارند
• یک دوخت بر عکس در قسمت فاق، نشیمن‌گاه شما را بالا می‌برد
• جیب‌های عقبی عمودی عقبی که می‌توانند بیشتر وسایل شما را در خود جا دهند
• وجود کمربند‌ کانتر باعث می‌شود که پشت کمر جین‌ها از بدن شما فاصله نگیرد
هر ویژگی به این اشاره می‌کند که با پوشیدن این شلوار‌ها، چظور مشتریان جذاب‌تر، باریک‌تر و زیباتر به نظر خواهند رسید. این ویژگی‌ها تنها شلوار جین را توصیف نمی‌کنند، بلکه آن را می‌فروشند. این متن به طور وسوسه انگیزی مزایای محصول را به خورد خواننده خود می‌دهد.

بار را از روی شانه‌های خواننده بر دارید

خواننده تا این جای متن شما را به راحتی خوانده است. او اکنون آماده است و می‌داند که پیشنهاد شما بسیار سودمند است و کارت اعتباری او از درون کیف پولش چشمک می‌زند. با خود می‌گوید، ای کاش می‌توانست جلوی تمام این شک و تردید‌هایی که در ذهنش جرقه می‌زنند را بگیرد و به شما اطمینان کند.
این سوالات ذهنش را پر کرده‌اند:
  • اگر محصول را به موقع یا کامل به دستش نرسانید چه؟
  • “اگر او نتواند با کمک محصول شما کسب درآمد کند، چطور؟
  • اگر در زمان او صرفه جویی نشود، چه کار باید بکند؟

همه ما چنین احساساتی را در هنگام خرید تجربه کرده‌ایم. اینطور نیست؟ بارها شده که در صفحه پرداخت بوده‌ایم ولی مطمئن نبودیم که داریم کار درستی انجام می‌دهیم یا نه. بارها با خود فکر کرده‌ایم که آیا از این محصول نتیجه می‌گیریم و اگر به دردمان نخورد، چه اتفاقی می‌افتد؟ خیلی وقت‌ها بعد از اینکه متوجه شده‌ایم، حتی یک ریال هم ریسک نمی‌کنیم و اگر محصول مناسب نبود، می‌توانیم آن را پس بدهیم و پول خود را پس بگیریم، کارتمان را بیرون کشیده‌ایم و فرآیند خرید را کامل کرده‌ایم. زیرا این احساس را داشته‌ایم که خرید این محصول کار بدون ریسکی است.

به همین دلیل است که گارانتی بخش بسیار مهمی ‌از کپی رایتینگ محصولات یا خدمات شما است. گارانتی محصولات کمک می‌کند که ریسک را برای مشتریانی احتمالی خود از بین ببرید. لازم نیست حتما یک گارانتی عجیب و غریب داشته باشید. یک گارانتی ساده که نشان دهد خطری مشتری را تهدید نمی‌کند و در صورت عدم رضایت از محصول چیزی را از دست نمی‌دهد، کافی است.

اگر محصولات مجازی یا نرم‌افزاری می‌فروشید، می‌توانید دوره‌های با محدودیت زمانی رایگان پیشنهاد دهید و اجازه دهید مشتری قبل از خرید، محصول شما را امتحان کند.

یک سرسره‌ی روغن کاری شده بسازید

نحوه‌ی نگارش متن تبلیغاتی شما می‌تواند تأثیر زیادی روی نتیجه آن بگذارد. به همین دلیل است که باید اطمینان پیدا کنید، کپی رایتینگ شما جالب است و به سادگی می‌تواند خوانده شود. یکی از کپی‌رایترهای معروف جوزف سوگارمن می‌گوید “خواندن محتوای شما باید مانند سر خوردن روی یک سرسره‌ی روغن کاری شده باشد.”
هزاران روش برای قدرتمندتر کردن کپی رایتینگ وجود دارند، اما روش‌های ساده‌ای هستند که باید پیش از هر چیز از آن‌ها پیروی کنید:
  • جمله‌ها را کوتاه نگه دارید: جملات کوتاه باعث می‌شوند خواننده راحت‌تر متن را بخواند و با آن ارتباط برقرار کند.
  • سرعت روایت خود را کم و زیاد کنید: گاهی اوقات ریتم متن را تند و گاهی آهسته کنید تا مشتری از خواندن متن شما خسته نشود.
  • از فعل‌های قدرتمند، شفاف و صریح استفاده کنید، از حاشیه فاصله بگیرید: سعی کنید از فعل‌های صریح و شفاف استفاده کنید و متن را به دور از حاشیه و افعال و جملات پیچیده و مبهم بنویسید.
  • رفتن از یک پاراگراف به پاراگراف بعد را ساده کنید چیزی از کلمات ربط می‌دانید؟ این‌ها کلماتی هستند که می‌توانید به آنها به چشم “لوله‌های میان جملات و پاراگراف‌ها” نگاه کنید، زیرا این کلمات می‌توانند جملات را به هم متصل کنند. استفاده از کلمات ربط مناسب به این دلایل کپی رایتینگ شما را بهتر خواهد کرد:
  •  خواندن یک خط جدید از متن را ساده‌تر می‌کنند.
  •  باعث می‌شوند جملات کوتاه‌تری بنویسید.
  • روان‌بودن متن را افزایش می‌دهند.

ترفند‌های پیشرفته روانشناسی برای نگارش متن تبلیغاتی

تا اینجا با مقدمات کپی رایتینگ یا نگارش متن تبلیغاتی آشنا شدید. حالا وقت آن رسیده است که نکات پیشرفته‌تری در رابطه با نگرش متون جذاب را به شما یاد بدهم.

با انجام مقایسه‌های هوشمندانه، ارزش کار خود را بالا ببرید

در بازاریابی، مقایسه زمانی انجام می‌شود که شما ارزش محصول خود را با قراردادن لنز‌هایی که مشتری از درون آن‌ها به خرید محصول شما نگاه می‌کند، بالا می‌برید. کارایی این روش اثبات شده است.

• یک مثال با جزئیات بیشتر:
“درآمد کنونی شما چقدر است؟ دو میلیون تومان؟ سه میلیون تومان؟ پنج میلیون تومان؟
قیمت یک دوره استاندارد آموزش تولید محتوا در موسسه ما تنها پانصد هزار تومان است، درحالیکه در بسیاری از موسسات دیگر بیش از یک میلیون تومان است و شما تنها با مبلغ پانصد هزار تومان می‌توانید درآمد ماهیانه کسب و کار خود را تا دو برابر افزایش دهید.”
در متن تبلیغاتی بالا به طور همزمان، دو مقایسه انجام شده است.
اول این که قیمت دوره (پانصد هزار تومان) با میزان درآمد ماهیانه شما مقایسه شده است (۲ الی ۵ میلیون تومان). ثانیا درآمد کنونی شما (۲ الی پنج میلیون تومان) با درآمد شما بعد از گذراندن این دوره (دو برابر) مقایسه شده است.

با چرخه‌های باز خواننده را در جای خود میخ‌کوب کنید

استفاده از چرخه‌های باز تاکتیک بسیار قدرتمند و مناسبی است، زیرا ذهن انسان همیشه خواستار چیز‌های کامل است. طبق یافته‌ی دانشمندی به نام، بلوما زیگارنیک، زمانی که مغز‌ ما با یک چیز ناکامل مواجه می‌شود، حالتی مشابه استرس را تجربه می‌کند. استرسی که کاهش پیدا نمی‌کند مگر این که احساس کنند کاری که مشغول انجام آن هستند یا چیزی که وارد آن شده اند، کامل شده است.
این همان احساسی است که وقتی در خواندن یک کتاب غرق شده‌اید و نمی‌توانید آن را زمین بگذارید، به شما دست می‌دهد. همان احساسی است که وقتی در حال تماشای سریال مورد علاقه‌ی خود هستید و یک قسمت آن تمام می‌شود، تجربه می‌کنید. تمام خواسته شما این است که بدانید در قسمت بعدی چه اتفاقی می‌افتد.
این هم یک مثال از کپی رایتینگ با چرخه باز:
کپی رایتری به نام جان مورو، یک چرخه باز را در ابتدای متن تبلیغاتی خود در ذهن خواننده باز می‌کند. اون این کار را با ذکر این جمله انجام می‌دهد “بزرگ‌ترین راز برای این که وبلاگتان بتواند به درآمد چند میلیون دلاری در سال دست پیدا کند.”
بعد از این که این چرخه را بلافاصله در ابتدای متن باز کرد، سریعا آن را نمی‌بندد.
او با پرسیدن این سوال از خوانندگان که آیا دوست دارند این راز را بدانند یا خیر، آن‌ها را اذیت می‌کند و ذکر می‌کند که چطور مردم برای دریافت آموزش‌ها و توصیه‌های تخصصی او ۵۰۰۰ دلار پرداخت می‌کنند.
در اینجا یک تحریک عمیق‌تر در ذهن خوانندگان به وجود می‌آید، زیرا از خود می‌پرسند “چرا این دانش تا این حد ارزشمند است؟” یا “رازی که از آن صحبت می‌کند، چیست؟”
این سوالات به خواننده انگیزه می‌دهد تا بیشتر به درون محتوای تبلیغاتی و کپی رایتینگ سفر کند. جایی که نویسنده چرخه‌ی باز را می‌بندد و خواننده را گیر می‌اندازد.
ساده‌ترین راه برای استفاده از چرخه‌های باز در یک متن این است که سوالات بیشتری بپرسید یا سوال بپرسید و پاسخ آنها را عقب بیندازید تا خواننده همراه متن شما باقی بماند.

 

تمرین عملی برای نگارش متن تبلیغاتی توسط خودتان

تا به حال دیده‌اید یک ورزشکار یا یک خواننده حرفه‌ای، بدون تمرین شروع به کار کند؟
نباید این کار را انجام دهید. زیرا اگر می‌خواهید اجرایی جذاب داشته باشید یا در مسابقه برنده شوید باید تمرکز داشته باشید، پر انرژی باشید و آماده باشید. برای نگارش متن تبلیغاتی نیز باید ذهنیت مشابهی داشته باشید.”خواننده‌های شما باتری‌های بدون شارژ هستند. شما باتری پر از شارژ هستید. محتوایی که شما می‌نویسید نقش کابل انتقال شارژ را بازی می‌کند.” خودتان را با احساسات شارژ کنید. چشمان‌تان را ببندید و خود را به عنوان یک مشتری تصور کنید. نیازی که محصول یا خدمات شما قرار است رفع کند را احساس کنید. شما با این کار شدت تاثیرگذاری کپی رایتینگ خود را بالا خواهید برد.

 

استراتژی‌های نگارش متن تبلیغاتی برای ترغیب خواننده‌ها

در این بخش می‌خواهم، چهار استراتژی نگارش متن تبلیغاتی را به دقت برای شما تشریح کنم. این استراتژی‌ها به شما کمک خواهند کرد تا مهارت‌های نوشتاری خود را بهتر کنید و خوانندگان را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب کنید. این راز‌ها قدرت نگارش متون تبلیغاتی خوب را به شما می‌دهند. با استفاده از آن‌ها بهتر می‌توانید خواننده‌ها را تحریک کنید تا محصولی که می‌فروشید را بخرند.

خبر خوب این است که نیازی نیست استاد دستور زبان باشید. برای نگارش متن تبلیغاتی خوب به دستور زبان بی‌عیب و نقص و نمره بیست درس زبان فارسی نیازی ندارید.

اما روی دیگر سکه این است که حتما باید نویسنده‌ی خوبی باشید. شما باید بتوانید متنی بنویسید که با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند و پیام شما را به روشنی به آنها برساند. این لیست از استرتژی‌های نگارش متن تبلیغاتی را بخوانید تا به نویسنده بهتری تبدیل شوید و فروش خود را افزایش دهید.

۱٫ روی مزایای محصول بیشتر از ویژگی‌های آن تاکید کنید

این یکی از مهم‌ترین درس‌ها در نگارش متن تبلیغاتی است. اولین چیزی که همه‌ی کپی رایتر‌ها یاد می‌گیرند، این است که باید روی مزایای محصول تاکید بیشتری داشته باشند. اما نکته شگفت‌آور این است که این چیزی نیست که به طور طبیعی بتوانید به آن دست پیدا کنید و نیاز به تمرین خواهید داشت. تقریبا همه نویسندگان به طور ناخودآگاه مایل هستند تا در مورد ویژگی‌های محصول بنویسند نه مزایای آن و همین دقیقا نقطه ضعف آنها در نگارش متن تبلیغاتی می‌شود. شما باید در زمان مناسب لیست ویژگی‌های محصول را بیان کنید و نشان دهید چه چیزی در محصول شما وجود دارد. اگر به جای ذکر ویژگی‌ها، مزایای محصولات را بیان کنید، خیلی بیشتر می‌توانید مشتریان را برای خرید محصول خود وسوسه کنید. مشتریان بیشتر از ویژگی‌های محصول به مزایای آن اهمیت می‌دهند تا از مزایای محصول برخوردار شوند نه ویژگی‌های آن.

بیشتر اوقات، ویژگی‌های محصولات جنبه‌های فنی یک محصول هستند و بیشتر مشتریان را گیج می‌کنند. آنها تنها برای یک گروه حرفه‌ای از مشتریان جذاب هستند، اما خیلی از مشتریان را سردرگم می‌کنند.

پس زمانی که می‌خواهید یک متن تبلیغاتی بنویسید، ابتدا روی مزایای محصول تاکید کنید. هدف شما این است که با معرفی مزایا به جلو بروید و آنها را در ابتدای متن خود قرار دهید. سپس، بعد از این که متن خود را با معرفی مزایا آغاز کردید، می‌توانید به سراغ لیست ویژگی‌های محصول بروید.

باید این نکات را به یاد داشته باشید: مزایا محصول را می‌فروشند و دلیلی برای خرید از شما به مشتری می‌دهند، ویژگی‌ها به روشنی به مشتری توضیح می‌دهند که با خرید این محصول چه چیزی به دست می‌آورند و اطلاعاتی به مشتری می‌دهند که می‌توانند با آن محصول را با دیگر رقبا مقایسه کنند. باید ویژگی‌های محصول را هم ذکر کنید، اما نباید آنها را در بخش اولیه برای فروش قرار دهید.

۲٫ تا جای ممکن با جزئیات صحبت کنید

این نکته‌ بیان می‌کند که متن شما باید تا جای ممکن همراه با جزئیات باشد. نوشتن ادعا‌های کلی در مورد محصول ساده هستند، اما اثبات با دلیل و ذکر جزئیات مفید خیلی خیلی موثرتر است. به عنوان مثال، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند بگوید که خدمات آن‌ها نرخ تبدیل و فروش محصولات شما را دو یا سه برابر می‌کند. این ادعای بزرگی است، اما چندان ترغیب‌کننده نیست.

اعداد و ادعا‌های کلی برای مشتریان باور پذیر نیستند، زیرا شما را بی‌عیب و کامل نشان می‌دهند. “دو برابر یا سه برابر” یک عدد تقریبی است که بیان آن ساده است.

پس باید چه کار کنید؟
باید تا جای ممکن با جزئیات دقیق صحبت کنید. باید به مشتریان بگویید که خدمات شما توانسته است نرخ تبدیل برای یکی از مشتریان قبلی را تا ۵۸% افزایش دهد. این عدد‌ها دقیق‌تر و باورپذیرتر هستند و کمتر ساختگی به نظر می‌رسند.

کپی رایتینگ همراه با ذکر جزئیات، موثرتر از ادعا‌های کلی است.

این هم چند مثال خوب:

  • مثال شماره ۱: شرکت بیداسکچ
    درآمد مشتریان بیداسکچ ۱۹۳۶۵۴۸۹۶ دلار است.
    این شرکت با به کارگیری چنین عنوانی میزان دقیق پولی که مشتریانش با استفاده از سرویس آنها درآورده‌اند را نشان می‌دهد. این میزان دقت در ذکر درآمد، ادعای آنها را باور پذیرتر و تاثیرگذارتر می‌کند. ذکر اینکه درآمد مشتریان بیش از ۱۹۰۰۰۰۰ هزار دلار شده است، نمی‌تواند به اندازه ذکر عدد فوق تاثیرگذار باشد.

  • مثال شماره ۲: سایت کپی بلاگر
    چگونه نرخ اشتراک کاربران در خبرنامه سایت خود را به میزان ۲۵۴ درصد افزایش دهیم؟
    در این سرتیتر، سایت کپی بلاگر از یک عدد دقیق برای بیان میزان افزایش در نرخ اشتراک استفاده می‌کند تا توجه کاربران را جلب کند. آن‌ها می‌توانستند از عنوانی مانند این استفاده کنند، “چگونه نرخ اشتراک خبرنامه خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهیم”، اما چنین سرتیتری اصلا به تاثیرگذاری سرتیتر اصلی نیست. این عدد توجه مردم را جلب می‌کند و باعث می‌شود احساس کنند توصیه‌های کپی بلاگر حتما برای افزایش نرخ اشتراک کاربران موثر است و دارای مزایای واقعی است.

پس همانطور که می‌بینید، هر چه سرتیتر متن شما دارای اطلاعات دقیق‌تری باشد، تاثیر بیشتری دارد. آیا نکته‌ی مشخصی در مورد محصول شما وجود دارد که بتوانید آن را برای جلب توجه مشتریان قرار دهید؟ آیا مطالعه ای انجام داده‌اید که نشان‌دهنده اعداد واقعی مربوط به مزایای محصولات یا خدمات شما باشد؟ اگر چنین اعداد و ارقامی‌ را در اختیار دارید، حتما از آنها استفاده کنید زیرا کپی رایتینگ شما را بهتر می‌کنند.

۳- احساسات مشتریان را هدف بگیرید

مردم در زمان خرید بسیار تحت تاثیر احساسات خود قرار دارند. بیشتر ما فکر می‌کنیم تنها بر اساس منطق تصمیم می‌گیریم، اما در واقعیت بیشتر خرید‌های ما بر اساس احساسات هستند.

دلیل این موضوع ساده است. احساسات ما بیشتر از آن چه که اکثر ما فکر می‌کنیم به قوه‌ی تصمیم‌گیری ما متصل هستند.

آنتونیو داماسیو، استاد علم عصب‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روی این پدیده تحقیقات بسیاری انجام داده است و نتایج تحقیقات خود را در کتابی به نام “خطای دکارت” منتشر کرده است. او در این کتاب در مورد بیمارهایی نوشته است که از آسیب در ناحیه‌ی کورتکس پیشانی (که بخش مربوط به احساسات در مغز است)، رنج می‌برده‌اند. نتیجه این بوده است که این بیماران برای گرفتن کوچک‌ترین تصمیمات با مشکل مواجه می‌شوند.
در بسیاری از موارد بیماران از همان میزان هوش قبل از آسیب برخوردار هستند و می‌توانند نتایج خوبی در بسیاری از تست‌های هوش به دست بیاورند، اما به دلیل اختلال در احساسات، برای گرفتن تصمیمات کوچک مانند انتخاب رستوران برای شام یا انتخاب نوع غذا دچار مشکل می‌شوند. آن‌ها می‌توانند مزایای منطقی هر انتخاب را ذکر کنند، اما در نهایت نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند.
خب این چه ربطی به نگارش متن تبلیغاتی دارد؟ خیلی ربط دارد.

اگر محتوای شما تنها جاذبه‌ی منطقی داشته باشد، مهم‌ترین بخش مغز خوانندگان متن را نادیده گرفته است. یعنی نمی‌تواند بر روی احساسات خوانندگان متن تبلیغاتی اثر بگذارد. شما می‌توانید متنی بسیار منطقی در مورد محصول خود بنویسید و هیچ کاری به احساسات مشتریان خود نداشته باشد و خیلی ساده آن‌ها را از دست بدهید.

کپی رایتینگ یک محصول تنها به معنی توضیح اینکه چرا مشتریان به محصول شما نیاز دارند، نیست. بلکه باید یک سناریو برای بیان نیاز مشتریان بسازید.

اپل یک مثال عالی از این کار را انجام داده است. منطق پشت خرید یک محصول از اپل بسیار ضعیف است. برای خرید محصولات اپل باید پول بیشتری برای محصولی بپردازید که گاهی حتی نسبت به نمونه‌های دیگر شرکت‌ها ویژگی‌های فنی ضعیف‌تری هم دارند. شما همیشه می‌توانید یک کامپیوتر با قیمتی پایین‌تر از قیمت اپل بخرید. پس چرا مردم برای خرید محصولات اپل مانند مکبوک‌پرو پول می‌پردازند؟ دلیلش این است که مشتریان آنها را از جان و دل می‌خواهند. اپل به خوبی می‌داند که چطور باید با حس خواستن مردم بازی کند و کاری کند که مردم محصولاتش را بخواهند.

مشتریان برای خرید آیفون جدید صف می‌کشند، نه برای این که پرداخت پول زیاد برای جدیدترین نسخه یک گوشی یک کار منطقی است، بلکه برای این که می‌خواهند آن را قبل از دوستان خود داشته باشند. آن‌ها مجبورند جدیدترین گوشی اپل را بخرند چون بدجوری آن را می‌خواهند.

شما هم باید همین کار را در نگارش متن تبلیغاتی خود انجام دهید. به جای این که تنها ویژگی‌های محصول و دلایل منطقی خرید محصول را ذکر کنید، باید جاذبه احساسی استفاده از محصول خود را بالا ببرید و کاری کنید که مشتریان محصولی که می‌فروشید را بخواهند.

روش‌های مزخرف را کنار بگذارید! – ابزار‌ها و آموزش‌هایی برای بازاریابی محتوایی هوشمندانه‌تر
سایت کپی بلاگر این کار را به خوبی در سرتیتر صفحه‌ی خانه وب سایت خود انجام داده است.
این جمله جاذبه‌ی منطقی ندارد، بلکه احساسات مشتریان را هدف قرار می‌دهد.
آیا مشتریان می‌خواهند روش‌های مزخرف را کنار بگذارند؟ بله قطعا می‌خواهند.
آیا این یک دلیل منطقی برای ثبت‌نام در این سایت است؟ لزوما نه!
اما این جمله کاری می‌کند که مشتریان برای ثبت نام ترغیب شوند.
چرا؟ چون مشتریان نمی‌خواهند از روش‌های مزخرف استفاده کنند!


۴٫ از تصدیق‌های مشتریان قبلی برای نفوذ به ذهن مردم استفاده کنید

کپی رایتر‌های حرفه‌ای می‌دانند چطور از تصدیق مشتریانی قبلی استفاده کنند تا بیشترین اعتبار را میان مشتریان خود به دست بیاورند. دلیلش این است که مشتریان هر چه شما بگویید را با کمی ‌تردید می‌پذیرند. وقتی شما می‌گویید “ما سریع‌ترین اینترنت کل جهان را داریم!”، حتی اگر این جمله حقیقت داشته باشد، مشتریان فکر می‌کنند که شما روی محصول خود تعصب دارید؛ خب در واقع تعصب هم دارید! اما زمانی که تصدیق یکی از مشتریان قبلی را در کپی رایتینگ خود قرار دهید، فورا نزد مشتریان اعتبار پیدا می‌کنید.

حرف‌هایی که از دهن یک مشتری بیرون آمده باشند، نسبت به عبارت‌های مشابهی که توسط مالک شرکت یا بازاریابان بیان شوند، خیلی بیشتر قابل اعتماد هستند.

می‌توانید از تصدیق‌های مشتریان قبلی برای افزایش باورپذیری کپی رایتینگ خود استفاده کنید تا حرف‌هایی را بزنید که در غیر این صورت نمی‌توانستید آنها را بیان کنید. به همین دلیل است که بسیاری از وب‌سایت‌ها تصدیق یا نظر مشتریان را در صفحه اول سایت خود قرار می‌دهند. آنها از نفوذ و تأثیر تصدیق‌های مشتریان قبلی برای باورپذیرکردن ادعاهای خود استفاده می‌کنند. در هنگام نگارش متن تبلیغاتی، می‌توانید از تصدیق‌ها در هر جایی از متن خود و با هر روشی استفاده کنید، اما اگر با روش‌های زیر از آن‌ها استفاده کنید مفیدتر خواهند بود.


سه روش ساده برای استفاده از تصدیق و توصیه مشتریان

روش اول: برای گفتن حرف‌هایی که خودتان نمی‌توانید بگویید

تصدیق مشتریان قبلی می‌توانند فرم‌های مختلفی داشته باشند. یکی از این حالت‌ها به شکل یک توصیه‌نامه بسیار تملق آمیز برای استفاده از محصولات یا خدمات برند شما است. مشتریان قبلی ممکن است درباره این که محصول شما چقدر فوق العاده بوده است یا موارد تملق آمیز مشابه دیگر صحبت کنند.
این‌ها حرف‌هایی هستند که خودتان نمی‌توانید بزنید. “محصولات ما آنقدر فوق‌العاده است که آرزو می‌کنید کاش زودتر با برند ما آشنا می‌شدید.” خب، پس می‌توانید از این تصدیق‌ها برای گفتن حرف‌هایی استفاده کنید که خودتان قادر به بیان آن‌ها نیستید.

  • یک مثال از یک تصدیق تملق‌آمیز که یکی از مشتریان برای سرویس میزبانی وب WP Engine نوشته است:
    “سایت من فوق العاده سریع لود می‌شود، بازدید‌های صفحات سایت ما بالا رفته است و برند ما نتیجه دلخواه خود را گرفته است. من با پشتیبانی عالی این سایت، شب‌ها سرم را با خیال راحت روی بالش می‌گذارم. تنها تأسف من از این است که چرا زودتر از WP Engine استفاده نکردم.” – فیل سیمون، نویسنده عصر پلتفرم

روش دوم: برای تقویت جنبه‌های کلیدی کپی رایتینگ

بعضی از تصدیق‌ها کلی هستند، اما بعضی دیگر در مورد بخش‌های خاصی از محصول یا خدمات شما صحبت می‌کنند؛ بخش‌هایی که ممکن است بخواهید در کپی رایتینگ خود برجسته کنید. یعنی همه‌ی تصدیق‌ها با هم برابر نیستند و بعضی از نظرات، از لحاظ استراتژیک اهمیت بیشتری دارند.
وظیفه شما این است که تشخیص دهید کدام نوع از تصدیق‌ها در کپی رایتینگ شما قابل استفاده هستند. شما باید تشخیص دهید کدام یک از نظرات مشتریان کپی رایتینگ شما را قوی‌تر می‌کند و چطور باید در مناسب‌ترین زمان از آن‌ها استفاده کنید.
به جای این که بدون هیچ فکر خاصی تصدیق‌ها را جایی در سایت قرار دهید، باید آنها را با مناسب ترین بخش‌ها ترکیب کنید. این جنبه‌های کلیدی کپی رایتینگ شما را تقویت می‌کند.
وب سایت سوییچ ویدیو این کار را روی وبسایت خود انجام داده است. آنها از تصدیق‌ها مستقیما درون توضیح فرآیند استفاده می‌کنند تا کپی رایتینگ نوشته شده برای سایت خود را تقویت کنند. این تصدیق‌ها از فرآیند کاری سایت سوئیچ ویدیو تعریف و تمجید می‌کنند.


روش سوم: برای برجسته‌کردن مشتریان مهم

شما می‌توانید از تصدیق‌های مشتریان قبلی، برای معرفی و برجسته‌کردن مشتریان مهم خود نیز استفاده کنید. شرکت‌هایی هستند که شما با آنها کار می‌کنید و بعضی از مشتریان دیگر شما آرزو دارند، شبیه آن‌ها باشند. یعنی شرکت‌های بزرگ یا کارآفرین‌های شناخته‌شده.
هدف شما در استفاده از این تصدیق‌ها این است که توانایی خود در کار با مشتریان بزرگ را به مشتریان دیگر خود نشان دهید. یک تصدیق از سمت یک مشتری با نامی‌ بزرگ و تاثیرگذار می‌تواند صد‌ها برابر نسبت به تصدیق مشتریان معمولی ارزش داشته باشد. بنابراین، باید از مهم‌ترین مشتریان خود استفاده کنید تا بقیه مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید.
این کار در سایت کوئیک اسپروت (QuickSprout) با استفاده از تصدیق میشل آرینگتون در تبلیغی که در گوشه صفحه نمایش داده می‌شود، انجام می‌دهد. میشل کسی است که بسیاری از مردم در صنف بازاریابی اینترنتی تحسینش می‌کنند. استفاده از تصدیق او برای سایت اعتبار به همراه می‌آورد.


روش چهارم: استفاده از تصدیق مشتریان در سرتیترها

تصدیق‌ها را می‌توانید با سه روشی که در بالا ذکر شد استفاده کنید، همینطور می‌توانید از آنها به عنوان سرتیتر یا عنوان نیز استفاده کنید. در این کار شما با استفاده از سخنان مشتریان، خواننده‌ها را راهنمایی می‌کنید. این نوع سرتیتر اعتبار بیشتری به متن شما می‌بخشد.
سایت آنجی لیست (Angie’s List) از تصدیق یک مشتری به عنوان سرتیتر برای صفحه‌ی اصلی سایت خود استفاده می‌کند (جایی که مشتریان می‌توانند بلافاصله آن را بخوانند). این سایت به جای اینکه این تصدیق را برای بعد نگاه دارد و آن را جایی درون محتوای وبسایت جا دهد که ممکن است مشتریان اصلا آن را نخوانند، در عنوان متن از آن استفاده کرده است. این کار باعث می‌شود سرتیتر شما باورپذیر و معنی‌دار باشد.
تصدیق‌ها به هر روشی که از آنها استفاده کنید، روش قدرتمندی برای افزایش اعتبار و تقویت بخش‌های کلیدی کپی رایتینگ هستند و می‌توانند حرف‌هایی را به زبان بیاورند که خودتان نمی‌توانید بگویید. آن‌ها مشتریان مهم شما را برجسته می‌کنند و مزایای استفاده از محصول شما را از زبان خود مشتریان بیان می‌کنند. تصدیق‌های مشتریان قبلی با اینکه مستقیما توسط کپی‌رایتر نوشته نشده‌اند، بخش مهمی ‌از کپی رایتینگ یا نگارش متن تبلیغاتی هستند که می‌توانند به طور استراتژیک در متن قرار داده شوند تا بیشترین تاثیر را روی خوانندگان داشته باشند.

در این مطلب شما را با مهمترین اصول و تکنیک‌های کپی رایتینگ آشنا کردیم و پس از یک مقدمه کوتاه، ویژگی‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک کپی رایتر خوب و تکنیک‌های مرسوم کپی رایتینگ را بیان کردیم. سپس شما را با مسائل روانشناسی کپی رایتینگ و انواع استراتژی‌های مرسوم برای نگارش متن تبلیغاتی آشنا کردیم.
چه نوعی از کپی رایتینگ با محصولات یا خدمات شما سازگارتر است؟ چه کلمات یا عبارت‌هایی می‌توانند صدایی در ذهن خواننده‌های شما ایجاد کنند که آن‌ها به خرید محصولات یا خدمات شما ترغیب کند؟ خواننده در کجای متن به محصولات شما علاقه‌مند می‌شوند یا علاقه‌ی خود را از دست می‌دهد؟
تنها در صورتی می‌توانید این نکات را متوجه شوید که تمام آن‌ها را با دقت امتحان و تمرین کنید. حتما روش‌های مختلف نوشتن متن، ترغیب به خرید، نوشتن عنوان و معرفی مزایای یک محصول یا خدمات را امتحان کنید تا به بالاترین نرخ تبدیل متون تبلیغاتی دست پیدا کنید و مشتریان زیادی را از این راه جذب کنید.
چه چیزی در نگارش متن تبلیغاتی برای شما مشکل‌تر است و در چه مواردی ابهام دارید؟ در انتهای این نوشته کامنت بگذارید با موضوع را با یکدیگر به بحث بگذاریم.

نوشته راهنمای جامع کپی رایتینگ و نگارش متن تبلیغاتی موفق و جذاب اولین بار در حسین طاهری. پدیدار شد.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

قسمت بیست‌و‌پنجم رکاب : وفاداری مشتریان

  شما دسترسی به ویدئو و محتوای کامل را ندارید چون هنوز اشتراک سریال رکاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *